2019_digitalais_evangelists_01

Lai gan vārdi “evaņģēlijs” un “evaņģēlists” ir ar vairāku gadu tūkstošu senu pagātni, šajā gadsimtā tie ir regulāri izmantoti ne tikai draudzēs, bet uzplaukuši arī biznesa vidē. Mūsdienās ir dzirdēti, īpaši angliski runājošajās zemēs:

Lai gan evaņģēlists, vienkāršiem vārdiem, ir cilvēks, kurš dalās ar labajām ziņām, ir pienācis laiks, kad mums, kristiešiem, termini digitālais evaņģēlists vai digitālā evaņģelizācija ir jāatgūst savā pārvaldībā. Šobrīd neviens vairs nešaubās, ka sociālie mediji un dažādas sociālās platformas ir vide, kurā cilvēkus var uzrunāt par Kristu. Šodien interneta vide ir kļuvusi par nopietnu misijas lauku, un mēs katrs varam kļūt par misionāru vai digitālo evaņģēlistu šajā laukā. Evaņģēlija sludināšana ir visu kristiešu privilēģija nevis tikai dažu izredzēto pienākums.

Sociālie mediji ir nopietns misijas lauks, un katrs kristietis var būt misionārs tajā.

Sociālie mediji nav tikai vieta, kur nosist laiku un izklaidēties, tie ir rīki, kas mums ir uzticēti, lai mēs tos lietotu atbildīgi un būtu par liecību citiem. Sociālie mediji un interneta vide ļauj mums nokļūt vietās, kurās mēs uz savām kājām nenokļūtu, un aizsniegt cilvēkus, kurus mēs citādi nevarētu aizsniegt.

Kā tu vari būt veiksmīgs evaņģēlists digitālajā vidē?

Ja esi nolēmis, ka vēlies kļūt par veiksmīgāku evaņģēlistu interneta vidē, un vēlies, lai tava liecība uzrunātu cilvēkus daudz efektīvāk, te daži praktiski padomi, kas tev var palīdzēt.

Tu kontaktējies ar reāliem cilvēkiem
Atceries, ka sociālie mediji ir platforma, kurā tiek veidoti sociālie tīkli. Tā ir platforma, kur cilvēki satiekas un veido attiecības. Līdzīgi, kā tev ir sociālie tīkli reālajā dzīvē – draugi, paziņas, kolēģi – tāpat ir arī sociālajos medijos. Respektīvi – sociālo mediju platformās tu satiec reālus cilvēkus! Ja vien tas nav fake konts vai kāds interneta trollis, tu komunicē ar reāliem cilvēkiem. Tas nozīmē, ka katrs tavs instagram sekotājs vai facebook draugs ir individualitāte, kuru Dievs ir tik ļoti mīlējis, ka bija gatavs atdod par viņu visu.

Fokusējies uz pašu svarīgāko
Attiecību semināros ierasti māca, ka veiksmīgu attiecību būtisks aspekts ir klausīšanās – vēlēšanās ieklausīties otrā un sadzirdēt viņu. Līdzīgs princips ir svarīgs arī sociālo mediju vidē. Lai mēs spētu personīgi un tieši uzrunāt kādu konkrētu cilvēku vai cilvēku grupu, vislabāk mēs to spēsim izdarīt, ja ieklausīsimies. Jo tikai ieklausoties mēs spēsim atrast īsto veidu, kā šo cilvēku uzrunāt vai izrādīt viņam mīlestību. Kā tas izpaužas praktiski? – būt ieinteresētam cilvēka atbildēs, kad ar viņu saraksties, atbildēt uz cilvēka ziņām. Tas var izpausties arī kā personīgs komentārs vai iedrošinājums reaģējot uz cilvēka ierakstu sociālajās platformās.

Pievērs uzmanību
Katrs cilvēks ir pelnījis cieņu. Un tas attiecas arī uz interneta vidi. Esi atsaucīgs, ieinteresēts, gatavs uzklausīt un iedrošināt citus. Protams, tev jābūt gudram ar savu laiku, un tu nevari atļauties to zaudēt neauglīgās attiecībās, bet mēs nevaram ignorēt vai izlikties nemanām cilvēkus mums apkārt.

Esi autentisks
Īpaši izmeklētas bildes ar brīnumainiem filtriem un skaistām, smaidīgām sejām, protams, dos daudz laiku, tomēr mūsu liecība būs visspēcīgākā, ja mēs savos profilos būsim autentiski. Skaistas bildes ir brīnišķīgas, bet rūpējies, lai gan dzīvē, gan sociālajā vidē tu būtu viena un tā pati persona. Esi īsts, nevis mākslīgs. Cilvēki ļoti labi jūt, kad kāds ir fake. 

Laba liecība
Atceries, ka tava vispārējā klātbūtne internetā (piemēram, Facebook, Instagram, Twitter profils) ir publiski pieejama. Tavas aktivitātes internetā var būt citiem par celšanu, bet neapdomīgi rīkojoties, tās var būt kādam par krišanu. Ir svarīgi būt par labu Kristus liecību visās mūsu aktivitātēs internetā, lai izvairītos no pretrunīgas vēsts, kuru mēs sludinām ar savām darbībām tiešsaistē.

Uzdod jautājumus
Pētījumi rāda, ka tiešsaistes vidē uz jautājumiem balstītas aktivitātes uzrāda labākus iesaistes rādītājus par aktivitātēm, kas nav balstītas uz jautājumiem. Iespējams tādēļ, ka tā ir radītas mūsu smadzenes. Mirklī, kad mēs dzirdam jautājumu, mūsu smadzenes sāk domāt par to, lai atrastu atbildi. Jautājumu uzdošana ir brīnišķīgs veids, kā uzsākt sarunas un likt cilvēkiem iesaistīties. Cilvēkiem patīk dalīties ar savu pieredzi, un jautājumu uzdošana var palīdzēt viņiem izteikt savas domas. Sāls tajā visā ir – uzdot pareizos jautājumus. Līdzīgi kā dzīvē. Reizēm, uzdodot pareizos jautājumus, mēs varam palīdzēt cilvēkiem pašiem nonākt līdz pareizām atbildēm.

Izaicinājums

Velti laiku, lai pārskatītu savus profilus sociālo mediju platformās. Pārdomā, kādā veidā tu vari būt par labāku liecību sociālajos medijos un interneta vidē kopumā?

Avots